jueves, 23 de enero de 2014

Mecar para vivir, ¿qué ye que ye'l consumismu?

Estos días he leído el libro de Xuan Santori y Pablo Amargo 'Mercar para vivir, ¿qué ye que ye'l consumismu'. Me ha encantado poder leer un libro sobre consumo responsable en asturiano :)

Comparto algunos apuntes de lo que he aprendido con esta lectura:

Consumo y felicidad: "Masque los niveles de consumu se duplicaren dende los años 70, el porcentax de ente que diz sentise feliz cola su vida, mantiénse constante alrededor d'un 30 por cientu".

Esfoyaces, filandones, sextaferies, faceríes, veceríes, andeches...: Son estructuras y costumbres sociales nacidas en la Asturias preconsumista que reforzaban el sentimiento comunitario y el tejidosocial. Estas normas se reconocen hoy en día como fundamentos legales del país y se apoyan en la asociación necesidad-consumo-sociedad.

"Omnia mea mecum porto" (llevo conmigo la mio riqueza): Los autores proponen una idea. ¡Ve al armario! Haz un paquete con todo lo que llevas más de dos años sin ponerte. Con lo que sabes que ya no vas a usar. Con lo que hace tiempo que te habías olvidado. Esos zapatos, ropa, complementos que guardas sin usar, al regalarlos, te harán sentirte mucho más libre.

Energía: Los autores proponen que, si puedes, te sientes un rato con tus abuelos y abuelas y les preguntes cómo se arreglaban cuando eran jóvenes en invierno sin calefacción. Esta experiencia te servirá para darle más valor a las comodidades y aprenderás cosas nuevas.

Reciclaje: "Aunque esta palabra ye bastante nueva na llingua, el conceptu ye pervieyu. Na Asturies rural, nunca y na urbana casi nunca se tira nada. Esto ye una consecuencia d'una economía tradicional basada n'unidaes de producción (caseríes) obligaes a ellaborar, desenvolver, tresformar materies que producíen, en productos llistos pa consumir. Y la realidá yera que normalmente nun sobraba nada. Y si daqué sobraba guardábase pa cambialo, tener dalgún detái colos vecinos, devolver favores. D'ehí ritos como la preba de la matanza qu'ayudaba a fortalecer relaciones y reforzar l'entramáu solidariu y esa urdime social tan potente n'Asturies n'otros tiempos".

La imagen es del libro

1 comentario:

  1. En mi pueblo de León -cerquita de Asturias- también practicamos el calecho y filandón :)

    ResponderEliminar